Å forstå noe er ikke det samme som å få det til - salg og salgstrening

Når vi skal lære oss noe nytt er det flere måter å gå frem på. Vi kan lese oss opp, se på andre som gjør det, forsøke, ta eksamener etc. Men det er et stort skille mellom å forstå noe, og faktisk å gjøre det vi har forstått. Altså å få læringen «under huden». Selv om læring gjennom å lese er flott, er det noen område der vi må kaste oss ut i det. Som svømming. Men dette gjelder også mellommenneskelig kommunikasjon. Her er det mye vi kan forstå, men ikke være i nærheten av å få til. Såpass enkle ting som å stille et spørsmål til en person, la den andre få reflektere ferdig, ikke legge ord i munnen på vedkommende, og få med oss eksakt hva den andre svarte. Lett i teorien, vrient i det virkelige liv. Suksessen avhenger av mye, som timing, tonefall, lytting, ansiktsspråk, tillitt, etc. Her må vi våge å øve oss ved å forsøke gang på gang, feile, lære av feilene, forsøke igjen, og til slutt bli ganske flinke. Er du fagperson som plutselig befinner deg mer i en salgsrolle, er dette den eneste måten. Bruk holdningen til barn, de kjører på med sine spørsmål uten å være så redde for å gjøre feil, og lærer masse. Du kan i tillegg få med deg noen smarte teknikker også. Øvelse gjør mester!

Last ned første kapittel av Vinn Salget av Amund Fjeldstad her:

 
Marius---rundt-bilde---nettside.png

Marius har oversikt over alt vi driver med, og kan gi deg råd og veiledning om det du lurer på. 
 
Ring han gjerne på +47 926 49 150 for en hyggelig prat, eller send en mail til marius@fjeldstadandpartners.no