• Ikon av en leder ved en pult

    Lederutvikling

  • Ikon av to hender som hilser

    Salgsutvikling

  • Ikon av kontorbygninger

    Organisasjonskultur

  • Young logo

    YONG

Amund presenterer i et workshop

Lederutvikling

Ledelse handler om å oppnå resultater gjennom andre. For å lykkes med dette, er det essensielt at ledere er trygge på seg selv og sin rolle, inspirerer de rundt seg, og er dyktige til å utvikle sine medarbeidere.

Vår erfaring med ledelse strekker seg over en rekke land, hvor vi har stått overfor utfordringen med å levere resultater samtidig som vi motiverer og utvikler ansatte, uten å miste oss selv i prosessen. Vi bistår din virksomhet i å oppnå det samme.

  • Programmer, workshops og foredrag skreddersys etter hver kundes behov, med utgangspunkt i følgende temaer:

    Selvledelse og lederbevissthet: Vi bistår ledere i å utforske essensielle spørsmål for å styrke deres lederskap. Hvordan inspirerer min ledelsesstil andre til å følge etter? Hvilken identitet har jeg som leder, og hvilke verdier formidler jeg? Hvordan navigerer jeg i egen ledelse, både på gode dager og i utfordrende tider?

    Teamledelse: Veiledning i hvordan man effektivt kan få et team til å arbeide mot felles mål, håndtere motstand og bygge sterk samhørighet blant medlemmene.

    Lederen som rollemodell: Vi utruster deg med innsikt og verktøy for å være en inspirerende rollemodell for dine ansatte. Det handler om handlingene dine mer enn ordene, og viktigheten av å være menneskelig og autentisk står like sentralt som å demonstrere styrke.

    Mellomlederutfordringen: Nye ledere gjør ofte en klassisk feil: de leder andre slik de selv liker å ledes. Vi hjelper deg lede bevisst, kommunisere godt, og ikke kun bli en tilrettelegger, men en utvikler av medarbeiderne.

    Lederkommunikasjon: Vi tilbyr deg verktøyene du trenger for å engasjere andre i endringsprosesser, inspirere teamet ditt og formidle selv de mest utfordrende beskjedene på en motiverende måte.

    Ledereffektivitet: Hemmeligheten bak effektiv ledelse ligger ikke i å arbeide døgnet rundt, men i å anvende tiden klokt. Vi veileder deg i å fokusere på det essensielle, unngå trivialiteter og forstå underliggende dynamikker for å handle mer effektivt.

    Lederplattform: Hva betyr ledelse i din virksomhet? Hva skal dine ledere stå for og hvilke forventninger skal dere ha til dem? Utforsk lederprinsipper og tilnærminger til lederkommunikasjon.

Amund står på scenen foran en stor mengde mennesker og presenterer

Salgsutvikling

Salg dreier seg om å forstå kundens behov på et grundg nivå og å presentere verdien av løsningene på en måte som resonnerer med kunden.

Med erfaring fra salgsledelse i 30 land og flere publiserte bøker om emnet, hjelper vi din bedrift med å utvikle salgstrategier som overgår konkurrentenes.

  • Programmer, workshops og foredrag skreddersys etter hver kundes behov, med utgangspunkt i følgende temaer:

    Salgsstrategi: Skap bevissthet rundt ditt marked og dine mål, identifiser nødvendige tiltak og klarlegg ansvarsfordelingen.

    Salgsprosess: Omhandler strukturen og stegene i en effektiv salgsprosess. Nøkkelen til suksess befinner seg i starten av prosessn, ikke på slutten.

    Verdisalg: Nøkkelen til verdisalg ligger i å forstå både de åpenbare og de mindre åpenbare behovene hos kunden. Da selges verdien av produktene og løsningene, mer enn selve produktene og løsningene. Dette fører til at kunden blir mer fornøyd og i mindre grad vektlegger prisen.

    Relasjonsbygging: Relasjonsbygging understreker viktigheten av å etablere solide bånd med kunder. Vi veileder dere gjennom en flertrinns prosess for å skape bevisste, ikke tilfeldige, relasjoner.

    Closing: Teknikker og strategier for å lukke salg. Innsikt i hvordan salget settes opp fra den første kundekontakten.

    Win/Loss-analyser: Analyserer hvorfor salg ble vunnet eller tapt, for å lære hva som skal til for å vinne flere avtaler.

    Salgsledelse: Fokuserer på ledelse innen salg, inkludert teamstyring og motivasjon. Ledere lærer å balansere motivasjon med oppfølging og framdrift i salget.

    Spørsmålsstilling: Undersøker hvordan man stiller effektive spørsmål som identifiserer både umiddelbare og latente kundebehov.

    Hvordan få møter med C-level: Å sikre møter med C-level krever inngående relasjoner med kundens toppledelse. Forstå kundens visjon, benytt DRP-kommunikasjon (direkte, relevant, personlig), og følg en konkret plan.

    Presentasjonsteknikk og formidling: Innsikt og trening i hvordan man effektivt presenterer og formidler et salgsbudskap.

    Salgsmetode: Vi hjelper ditt team å lære en metodisk tilnærming til salg. Da kan teknikkene utvikles, teamet kan lettere utevksle erfaring og nye ansatte kan onboardes på en effektiv måte.

Et team i en organisasjon sitter ved et bord og har møte

Organisasjons-kultur

Bedriftskulturen fungerer som det næringsrike jordsmonnet der planer og strategier tar rot. Akkurat som sterke planter trenger fruktbar jord, avhenger suksessen til selv de beste planene av et solid kulturelt fundament.

Vår erfaring strekker seg fra å utvikle effektive bedriftskulturer internt til å bistå et bredt spekter av virksomheter med å gjøre det samme. Vi hjelper din virksomhet med å fostre en kultur som ikke bare fremmer trivsel blant ansatte, men også sikrer fremragende resultater.

  • Programmer, workshops og foredrag skreddersys etter hver kundes behov, med utgangspunkt i følgende temaer:

    Verdier som drivkraft: Verdiene i en virksomhet driver fram den adferden som trengs for å oppnå målene som skal oppnås. Vi støtter deg i å utvikle verdier og å få de til å fungere i praksis.

    Prestasjonskultur: Det å skape resultater må gå hånd i hånd med høy trivsel. Med tydelige forventninger og mål, konstruktiv feedback, genuin anerkjennelse, og en vedvarende satsing på læring, bygges kultur for både resultater og velvære. Nøkkelen er å skape motivasjon for kontinuerlig forbedring uten at det blir usunn internkonkurranse. Med årelang erfaring i å leve, lede og utvikle prestasjonskulturer, kan vi hjelpe din virksomhet å forbedre både stemningen og resultatene.

    Lederen som kulturdrivkraft: Ledere må gå foran som rollemodeller for å få de ansatte til å være med på kulturbyggingen. Vi gjør dine ledere til bevisste rollemodeller og effektive kulturbyggere.

    Feedback-kultur: Det sies at 'Feedback is the breakfast of Champions'. Uten konstruktive tilbakemeldinger og veiledning, er det vanskelig å realisere sitt fulle potensial. Feedback må bli en naturlig del av daglige samtaler, hvor alle forstår betydningen av å gi og motta tilbakemeldinger, og vet hva som skal til. Vi viser hvordan dette gjøres i praksis.

    Alle i virkosmheten er kulturbyggere: Ledelsen må gå foran som gode eksempler, men det er den enkelte ansattes adferd hver dag som bygger kulturen. Vi bevisstgjør de ansatte på rollen de har som kulturbyggere og gir dem verktøyene som skal til.

Flere unge mennesker med store smil og hånden i været

YONG

Unge medarbeidere representerer fremtidens lederskap og er en vital ressurs for enhver virksomhet. Gjennom vårt arbeid med Karriereboka har vi intervjuet unge talenter fra 12 forskjellige land og avholdt workshops for over 1.800 unge de siste to årene. Denne innsikten danner grunnlaget for våre skreddersydde workshops, som er designet både for unge som ønsker å utvikle sine karrierer og for ledere som søker effektive metoder for å engasjere og lede dagens unge arbeidsstyrke.

  • Spesialtilpasset workshop for unge medarbeidere: Din nøkkel til et meningsfullt arbeidsliv!

    Med en karriere over 40 år, hvordan sikre at den blir så givende som mulig? I workshopen tilbyr vi deltakerne praktiske råd og strategier for å navigere suksessfullt i arbeidslivet, slik at de i fremtiden kan se tilbake på jobblivet med et smil.

    Workshopen sikrer at:

    • Deltakerne styrker sin selvtillit.

    • De forbedrer sin prestasjonsevne.

    • De utvikler en større kapasitet til å påvirke sin egen karrierevei.

    Kunnskapen fra workshopen vil være verdifull gjennom hele karriereren.

    Spesialtilpasset workshop for ledere som leder unge ansatte: Hvordan lede unge?

    Dagens unge tenker annerledes og setter nye krav til ledelse. Hvordan lede unge medarbeidere effektivt slik at de trives og blir? Innhold:

    • Hvordan tenker dagens unge?

    • Hvilke krav setter dette til ledelse?

    • Praktiske tips om hvordan lede unge.

    Workshopen er interaktiv og vi bruker en rekke eksempler fra det daglige, som alle kan kjenne seg igjen i.

Hvordan vi går frem

Vi underviser i praktiske verktøy som kan tas i bruk umiddelbart.

  • Amund har holdt over 100 skreddersydde foredrag, designet for å inspirere og vekke tanker. Temaer inkluderer:

    Mennesker i Fremtidens Kompetansesamfunn: Om fremtidens arbeidsplass. Hvor er arbeidslivet på vei? Hvordan kan vi tiltrekke, lede og beholde unge medarbeidere? Og hva kreves for å være dynamisk nok i en stadig foranderlig verden? Foredraget gir diskuterer hvordan vi alle kan møte de utfordringene og mulighetene vi står overfor i kompetanse-samfunnet.

    Empathy in Self-Management, Leadership, and Corporate Culture: How Do We Foster well-being and Drive Results in the Workplace?

    Sunt Bondevett på Jobben: Mye humor og en guide til praktisk visdom i moderne organisasjoner.

    Hvordan Vinne Salget: Fokuserer på å forbedre kundeengasjement og relasjonsbygging.

    Hvordan Alle i Bedriften er Ansvarlige for Kulturen: Utforsker viktigheten av hver ansattes bidrag til å skape en positiv og produktiv bedriftskultur.

    Aldersmangfold på arbeidsplassen: Hva er verdien av aldersmangfold, hva kan virksomheter gjøre for å fremme mangfold mellom generasjonane og hva er den enkeltes ansvar?

  • Våre workshops er interaktive og engasjerende, og legger stor vekt på diskusjon. Alle deltakerne motiveres til å plukke ut tre konkrete punkter de kan ta med seg og bruke. Eksempler fra virkeligheten ser lett å kjenne seg igjen i.

    En workshop skal ikke bare være lærerik, men også gi energi!

  • Vi gjør ofte ofte intervjuer og analyser i forkant av oppdrag. Da blir vi kjent, forstår hvordan ting fungerer, identifiserer forbedringsområder, avdekker endringsvilje, samt vurderer sannsynligheten for at endringer vil lykkes.

  • Amund er en svært erfaren coach som hjelper andre med å forbedre situasjoner eller resultater, mestre nye oppgaver eller miljøer, og bli effektiv i kommunikasjon og ledelse.

    Coaching med Amund er gøy og resultatorientert. Han dekker også emner som innflytelse og påvirkning og hvordan man blir god til å engasjere og motivere.

  • Amund bistår virksomheter med å løse komplekse problemer, av typen som ikke lar seg løse med konvensjonell metodikk, men heller krever kreativ brainstorming.

    Ofte dreier problemstillingene seg om endringer, ledelse, kommunikasjon, eller hvordan noe skal presenteres, formidles eller forklares.

  • Amund er en utmerket partner når det gjelder utforming eller implementering av strategi. Hans spesielle kompetanse ligger i å forstå mennesker, kommunikasjon, og dynamikken i organisasjoner.

    Han har inngående kunnskap om hvordan kommunikasjon bør utformes, hvordan ledere bør lede, og hvordan man skaper en kultur som er tilrettelagt for å nå målene.